Sunday, December 12, 2010

wish list


Semua orang rasanya ada planning tersendiri. Dan aku ada wish list yang aku dah planning dari dulu lagi. Tak kisah la planning tu untuk diri aku, future aku or family aku. Dan aku ada berkerja dengan 1 company IML Resources, dari situ la aku dah buat wish list. Dengan apa profit yang aku dapat dari IML, aku nak sharing dengan orang terdekat dengan aku especially family aku. Ada rezeki sikit ni nak share, insyaALLAH di murahkan rezeki.

But lately, aku rasa half of my wish list has gone.. dalam sekelip mata je semua ni hilang. Tapi semua ni mungkin ada hikmahnya. Aku tak nak fikir yang negative karang macam² benda yang buruk hinggap dalam kepala otak ni di tambah pulak hasyutan syaitan ni kat mana² ada.

Actually ‘wish lists’ ni sentiasa aku akan bawa kemana². I mean even hanya diatas sehelai kertas yang dilipat² simpan di dalam wallet. Kertas pon dah nak separuh hancur tapi aku akan salin balik kat atas kertas baru untuk mengantikan wish list yang nak hancur tu. Rasanya dah 2-3 kali kot aku replace wish list tu kat atas kertas baru.

Aku pon bukannya idamkan kereta sport, hidup mewah dalam masa terdekat ni, tapi ada 2 benda je aku nak tunaikan dari dulu lagi, nak berjasa pada mak ayah aku. Mama penah cita kat aku, dia teringin sangat nak pegi langkawi, aku rasa orang² tua nak pergi sana sebab nak beli pinggan mangkuk je kot sambil² holiday. Tapi aku nak bawa jauh sikit, pegi bercuti kat bandung @ Jakarta. Kat sana pon surga membeli belah, murah² pulak tu. Sekarang pon tiket Air Asia pon dah murah, pergi balik pon tak la sampai seribu pon.

Dan benda yang kedua aku nak tunaikan dulu, aku nak belikan dapur gas. Nak gantikan dapur yang dah rosak kat rumah tu. Kesian pulak aku tengok mama masak kat tungku yang rosak tu dengan api kecik, nak panaskan minyak pon berjam². Maybe pada dia tak kisah sangat kot sebab dia dah pernah rasa susah time dulu² tapi aku kesian dengan keadaan macam tu.

Since aku dah tak ada dalam IML lagi aku harap aku akan tetap akan mencari inisiatif lain untuk aku tunaikan ‘nazar’ aku kat parent aku ni sementara diaorang masih hidup di muka bumi Allah ni. Maybe rezeki aku kat IML tu sampai sini je. Wish all the best for IML Resources. =)

Hadapi semua dengan senyuman. =)

Cheers!

2 comments: